School of Letters Department of Humanities

(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
広人文学演習 II
Humanities (Japan and East Asia) in English(Seminar II)
Sub Title  Japan Through National Treasures
Yan YANG
Numbering Code: LET-HUM3104E
Course Code: 16053703
2016 FallTerm
weekly Wed3
Hakozaki 401 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/9/20 (14:00)
Course Overview This course uses designated national treasures as gateways into the history, culture and art of Japan’s past. In doing so, the course aims to highlight not just some of the most visible works of art in Japan, but also reveal the process of canon-formation, how the national treasure system was set up, and the construction of art history or memory as we recall the cultural history of a nation via its ‘best’ and ‘most-representative’ objects. Through these national treasures, a secondary goal is to give the students an appreciation of what the Japanese government has considered its finest cultural heritage. Each class will study a group of national treasures from a variety of facets and perspective, such as historical, cultural, artistic, architectural impacts on later Japanese art.
Keywords : Japan, Art, History, Culture, National Treasure
Prerequisites : This course assumes basic familiarity with Japanese history and its periods.
Required Ability : Comprehension of English
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-e [現代世界の理解]
知識を総合的かつ有機的に把握する能力を身に付ける。
B_B2-e [コミュニケーション能力]
B_B2-c [思考能力]
B_B2-b [問題提起力]
B_A-d [資料の理解]
B_B2-a [総合把握力]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks :
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Introduction
2 "Earliest" National Treasures
3 Horyuji
4 Byodoin
5 Pagoda
6 Emaki
7 Ryokai Mandala
8 Zen
9 Castles
10 Weapons and armor
11 Paintings
12 Paintings II
13 Recent National Treasures
14 Non-National Treasures
15 Concluding thoughts

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-e
[現代世界の理解]
B_B2-e
[コミュニケーション能力]
B_B2-c
[思考能力]
B_B2-b
[問題提起力]
B_A-d
[資料の理解]
B_B2-a
[総合把握力]
Grading Percentage, Disqualification etc.
In-class contribution 30
Report 40
Presentation 30

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : By email

Suggestion for success (Specific) :

: