School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year: This course is designed for advanced undergraduates (学部3年生、4年生)and graduate students (大学院生)
Intended School: This course is primarily for students of linguistics. However, if you are not a linguistics student but want to take the course, please talk to the instructor at the first meeting.
英語学演習 V
English Linguistics (Seminar V)
Sub Title  Functional Linguistics II
外国人教師 Carey BENOM
Numbering Code: LET-HUM3564E
Course Code: 16051606
2016 FallTerm
weekly Mon2
Hakozaki 206 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/15 (03:25)
Course Overview This course is the second of a two-course series that serves as an introduction to the functional approach to linguistics. Functional Linguistics II will revisit and deepen discussions of syntax and semantics from the first course, and we will then move on to discuss functional approaches to discourse, pragmatics, and social linguistics. Students will learn about functional theory as it applies to form and meaning, gain knowledge of various languages, and practice functional analysis.
Keywords : linguistics, functional/cognitive linguistics, construction grammar
Prerequisites : It is best if students have already taken Functional Linguistics I before taking this course. If you have not taken that course, but want to take this one, it may be possible; please talk to the instructor.
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-b [アプローチの理解]
言語を対象とする領域では、収集した言語データを言語学的な方法論にもとづいて的確に分析し、文法的な構造や特徴を理論的に説明できる。
B_B1-d [専門的研究手法]
B_B1-g [論理的思考能力]
B_B2-b [問題提起力]
I tried to erase this text many, many times!
I tried to erase this text many, many times!
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : How Languages Work - Carol Genetti, editor. 2014. Cambridge University Press. ISBN: 9780521174688

Radical Construction Grammar. William Croft. 2001. Oxford University Press. ISBN-13: 978-0198299547
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Syntax and semantics revisited
2 Syntax and semantics revisited
3 Syntax and semantics revisited
4 Individual Language Studies I
5 Pragmatics
6 Pragmatics
7 Discourse
8 Prosody
9 Social linguistics
10 Social linguistics
11 Individual Language Studies II
12 Language change
13 Language change and historical linguistics
14 Historical lingusitics
15 Review

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-b
[アプローチの理解]
B_B1-d
[専門的研究手法]
B_B1-g
[論理的思考能力]
B_B2-b
[問題提起力]

I tried to erase this text many, many times!
Grading Percentage, Disqualification etc.
Final Exam 50%
Report 50%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Whenever I am in my office, students may visit for discussion. If you would like to make an appointment, please email me (see the syllabus for my email address).

Suggestion for success (Specific) : Come to class. Pay attention. Read the text carefully. Ask questions.

: