School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year: This course is designed for advanced undergraduates (学部3年生、4年生)and graduate students (大学院生)
Intended School: This course is primarily for students of linguistics. However, if you are not a linguistics student but want to take the course, please talk to the instructor at the first meeting.
英語学演習 XII
English Linguistics (Seminar XII)
Sub Title  Functional Linguistics I
外国人教師 Carey BENOM
Numbering Code: LET-HUM4567E
Course Code: 16051106
2016 SpringTerm
weekly Mon2
Hakozaki 106 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/15 (02:58)
Course Overview This course is the first of a two-course series that serves as an introduction to the functional approach to linguistics. Functional Linguistics I will cover the theory of functionalism and how this approach relates to generative approaches and to cognitive linguistics. We will also discuss functional approaches to phonetics, phonology, morphology, syntax, and semantics.
Keywords : linguistics, functional/cognitive linguistics, construction grammar
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-b [アプローチの理解]
専門分野の基礎知識に基づいて、人間と社会のあり方とそれへの多様なアプローチを理解できる。
B_B1-d [専門的研究手法]
B_B1-g [論理的思考能力]
B_B2-b [問題提起力]
a
a
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : How Languages Work - Carol Genetti, editor. 2014. Cambridge University Press. ISBN: 9780521174688
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Introduction to the course. Background.
2 Phonetics
3 Phonology
4 Morphology
5 Word Classes
6 Syntax
7 Syntax
8 Syntax
9 Individual Language Studies I
10 Syntax
11 Semantics
12 Semantics
13 Individual Language Studies II
14 Syntax and Semantics
15 Review

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-b
[アプローチの理解]
B_B1-d
[専門的研究手法]
B_B1-g
[論理的思考能力]
B_B2-b
[問題提起力]

a
Grading Percentage, Disqualification etc.
Final Exam 50%
Report 25%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Whenever I am in my office, students may visit for discussion. If you would like to make an appointment, please email me (see the syllabus for my email address).

Suggestion for success (Specific) : Come to class. Pay attention. Read the text carefully. Ask questions.

: