School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
英会話 I
English Conversation I
Sub Title  Use of English Languge
外国人教師 Ted CLONTZ
Numbering Code: LET-HUM2591E
Course Code: 16052407
2016 SpringTerm
weekly Tue5
Hakozaki 103 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/13 (00:41)
Course Overview This will be a learner-centered course geared to maximizing the student’s opportunity for the use of spoken English. Class assignments will cover a range of verbal activities, from one-on-one conversations, to reports to the class, to the leading of question and answer sessions. The course seeks to enhance the students comfort level with spoken English, to increase spontaneity, and to expose students to a range of everyday speech contexts starting with some basic situations.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes To improve the student’s overall comprehension of spoken English, to improve English listening abilities, to develop overall commutative competence.
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-a [人文学の視座の理解]
人文学の基礎知識を踏まえて、現代人文学の視座の特質を理解できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks :
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-a
[人文学の視座の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
In-class contribution
Attendance
Creations

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method : Attendance and completion of in-class exercises
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) :

: