School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
英作文 II
English Composition II
Sub Title  English Writing
外国人教師 Ted CLONTZ
Numbering Code: LET-HUM3592E
Course Code: 16054903
2016 FallTerm
weekly Thu5
Hakozaki 203 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/14 (20:50)
Course Overview The course will be learner centered, with a focus on improving the form and style of the students’ written English. It will include the writing of several (5-6) short essays and final, longer essay. The students will receive feedback from the professor and from each other on the quality of their work. Students will be provided with examples of the various modes, such as narrative, description, etc., in which they will be writing. Vocabulary exercises and assignments will also be given
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes To improve the students’ written English, in both form and style.
To broaden students’ English vocabulary
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-b [アプローチの理解]
専門分野の基礎知識に基づいて、人間と社会のあり方とそれへの多様なアプローチを理解できる。
B_A-c [言葉の理解]
B_A-d [資料の理解]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : none
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-b
[アプローチの理解]
B_A-c
[言葉の理解]
B_A-d
[資料の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) : The reading of examples of writing in the modes, narrative, description, cause and effect, compare/contrast and others. The writing of short essays (1-2 pages double spaced) in these modes. The goal is to prepare the students for the writing of the final class essay. The in-class reading of and commentary on other student’s work. Vocabulary exercises.

: