School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year: All students welcome.
Intended School:
イギリス文学演習 XIV
English Literature (Seminar XIV)
Sub Title  ジェイムズ・ジョイス研究1916-2016 (若い芸術家の肖像) I
外国人教師 Brian FOX
Numbering Code: LET-HUM3578E
Course Code: 16053203
2016 SpringTerm
weekly Wed3
Hakozaki 102 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/9 (18:50)
Course Overview In this seminar, we will study the famous twentieth-century author, James Joyce. We will do so by reading one novel: A Portrait of the Artist as a Young Man. This book was published in 1916, so this year is the centenary: the perfect time to read this great novel. We will read the first half of the novel in the spring semester and the second half in the autumn semester (about 10 pages a week). All students are welcome, especially those interested in: modernism; bildungsroman; history of the novel; postcolonialism; and Irish writing.
この演習では、20世紀の作家の中でも有名なジェイムズジョイスについて学びます。「若い芸術家の肖像」を読む予定です。この本は1916年に刊行され、今年が刊行されて100年の節目となりますので、この本を知るもっとも良い機会です。前期の演習ではこの小説の半ページを読み、後期ではその残りを読みます(毎週10ページほど)すべての学生が対象ですが、モダニズム、教養小説、小説の歴史やポストコロニアル理論、アイルランド文学に興味のある学生には特に受講してもらいたいと思います。
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-d [資料の理解]
史資料・文献・作品の分析と解釈、および実地調査などに基づいて、世界における文化・歴史・社会の多様性と共通性を理解し説明できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Recommended Textbook: James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man, ed. with an Introduction and Notes by Jeri Johnson (Oxford: Oxford University Press, 2008).
ISBN13: 9780199536443
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-d
[資料の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Report 100%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Please contact me: brianfox@lit.kyushu-u.ac.jp

Suggestion for success (Specific) :

: