School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year: All students welcome.
Intended School:
イギリス文学演習 XVI
English Literature (Seminar XVI)
Sub Title  W.B. Yeats and Japan・日本とイェイツ
外国人教師 Brian FOX
Numbering Code: LET-HUM4573J
Course Code: 16054809
2016 FallTerm
weekly Thu4
Hakozaki 204 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/9 (17:58)
Course Overview The Irish poet and dramatist W.B. Yeats (1865-1939), who won the Nobel Prize for Literature in 1923, was deeply influenced by Japan, especially Noh theatre (能楽) and Zen Buddhist philosophy (禅仏教の哲学). In this seminar, we will read a selection of Yeats’s work, including poetry, prose, and drama. We will also discuss the connections between Japan, Ireland, and Britain during the period, 1865-1939.
アイルランドの詩人であり劇作家のイエーツは1923年の文学賞に輝き、日本の能楽や禅仏教の哲学にとても深く影響を受けました。この演習では、イエーツの詩文、散文、劇を含む作品を読みます。また、1865年から1939年にかけての日本、アイルランド、英国の関係性についても話していきましょう。
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-d [資料の理解]
史資料・文献・作品の分析と解釈、および実地調査などに基づいて、世界における文化・歴史・社会の多様性と共通性を理解し説明できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : We will read a selection of Yeats’s work, including poetry, prose, and drama. I will provide handouts.
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-d
[資料の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Report 100%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : brianfox@lit.kyushu-u.ac.jp

Suggestion for success (Specific) :

: