School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
アメリカ文学演習 V
American Literature (Seminar V)
Sub Title  The Jazz Age
外国人教師 Ted CLONTZ
Numbering Code: LET-HUM2587E
Course Code: 16052609
2016 FallTerm
weekly Tue2
Hakozaki 307 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/14 (20:57) 〔Course Aims:
1.To explore the changes in American Literature and society during this period, as well as the literary developments.through the aesthetic examples these two writers provide.
2.To look at the contrasts in black and white life in the U.S. during this era〕
Course Overview This course will begin with lectures on the social context of the era that spans the years 1919-1929, often called the Jazz Age or the Roaring Twenties. The era also included innovative American fiction both by white writers and black writers associated with the Harlem Renaissance. Lectures will also cover literary developments associated with Modernism and the 1920s. The course will feature readings from two of these writers, F. Scott Fitzgerald, whose stories tell of white reactions to the times, and Jean Toomer, whose book Cane offers a perspective of black society rarely if ever before seen in U.S. literature. The course will focus on the different approaches these writers used and how the approaches demonstrate social differences in the U.S.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-a [人文学の視座の理解]
人文学の基礎知識を踏まえて、現代人文学の視座の特質を理解できる。
B_A-b [アプローチの理解]
B_A-d [資料の理解]
B_B1-a [古典の読解]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Works will be provided.
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-a
[人文学の視座の理解]
B_A-b
[アプローチの理解]
B_A-d
[資料の理解]
B_B1-a
[古典の読解]
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) : Lecutres accompanied by in-class readings, vocabulary and comprehension. In class discussions will also be a part of this course. Students will be expected to summarize and find key points, to offer opinions and draw conclusions.

: