School of Letters Department of Humanities

(Credit 1)
選択科目
Intended Year: All students welcome.
Intended School:
英語 V
English V
Sub Title  Alice in Wonderland and ‘good English’
外国人教師 Brian FOX
Numbering Code: LET-HUM4031E
Course Code: 16051305
2016 SpringTerm
weekly Mon4
Hakozaki 103 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/9 (18:21)
Course Overview In chapter two of Alice’s Adventures in Wonderland, Alice is so surprised for a moment that she forgets how to speak ‘good English’. In this class, we will read the two Alice books―Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass―and study some of the ‘rules’ of ‘good English’ by studying how those ‘rules’ are deliberately broken during Alice’s adventures. We will also discuss the cultural contexts and various critical interpretations of the books.
「不思議の国のアリス」第二章、アリスはとても驚いていたので、瞬間的にgood Englishが話せなくなっていました。
このクラスでは二つのアリスの本を読みます。「不思議の国のアリス」と「鏡の国のアリス」です。そして、アリスの中でつかわれる壊れた英語から正しい英語のルールを学びます。
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
B_A-c [言葉の理解]
「言葉」に対する自覚的かつ反省的な関わりを通じて、人間存在への理解を深める。
B_A-d [資料の理解]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Lewis Carroll, Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass and What Alice Found There (Oxford World's Classics)
ISBN-13: 9780199558292
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
B_A-c
[言葉の理解]
B_A-d
[資料の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Presentation 50%
Final Exam 50%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Please contact me: brianfox@lit.kyushu-u.ac.jp

Suggestion for success (Specific) :

: