Graduate School of Humanities Department of Languages and Literature Western Literature Field
English Linguistics & Literature Speciality
(Credit 2)
選択科目
Intended Year: All students welcome.
Intended School:
イギリス文化研究 I
British Culture (Seminar I)
Sub Title  Reading Ulysses ・「ユリシッズ」を読む
外国人教師 Brian FOX
Numbering Code:
Course Code:
2016 FallTerm
weekly Fri2
Hakozaki 305 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/9 (18:41)
Course Overview James Joyce’s Ulysses is widely regarded as one of the greatest novels ever written in English. It is also extremely funny and obsessed with the little things of everyday life in Dublin, 1904. In this seminar, we will continue reading the novel from the last semester: we finished at episode 11.
It is NOT necessary to have attended the earlier seminar. New students are very welcome. In Week I, we will summarize episodes 1-10. We will read four chapter in the spring semester, and the last four in the autumn semester.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
ML_A-c [研究史と方法論の体系的理解]
国語学・国文学、中国文学、英語学・英文学、独文学、仏文学、言語学ないしはこれらの領域を横断する研究のうち一つを対象として、当該分野における研究史と方法論を体系的に説明できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Recommended textbook: If you can find a copy, I would recommend using Hans Walter Gabler’s single-volume corrected edition of Ulysses (ISBN: 9780370319049). However, you may encounter problems getting hold of a copy. In that case, I would recommend any good annotated edition, such as the Oxford World Classics edition (ISBN: 978-0199535675), the Annotated Students' Edition, Penguin Modern Classics (ISBN: 978-0141197418), or Sam Slote’s Alma Classics edition (ISBN: 978-1847492173).
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 ‘Circe’ (15)
2 ‘Circe’ (15)
3 ‘Eumaeus’ (16)
4 ‘Eumaeus’ (16)
5 ‘Eumaeus’ (16)
6 ‘Eumaeus’ (16)
7 ‘Ithaca’ (17)
8 ‘Ithaca’ (17)
9 ‘Ithaca’ (17)
10 ‘Ithaca’ (17)
11 ‘Penelope’ (18)
12 ‘Penelope’ (18)
13 ‘Penelope’ (18)
14 ‘Penelope’ (18)
15 Introduction to Finnegans Wake

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
ML_A-c
[研究史と方法論の体系的理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Presentation 100%[

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Please contact me: brianfox@lit.kyushu-u.ac.jp

Suggestion for success (Specific) :

: