Graduate School of Humanities Department of Languages and Literature Western Literature Field
English Linguistics & Literature Speciality
(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
アメリカ文化研究 II
American Culture (Seminar II)
Sub Title  Post War American Lit.
外国人教師 Ted CLONTZ
Numbering Code:
Course Code:
2016 FallTerm
weekly Thu4
Hakozaki 303 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/3/14 (21:09) 〔Lectures, close reading, analysis and discussion.〕
Course Overview Ralph Ellison’s Invisible Man is one of the most important American novels of the 20th century. It not only gives an original literary view of race and culture in America, it also makes a statement about modern identity that crosses racial divides, and represents a bridge between modernism and postmodernism. In class, we will look at each of these elements in studying this novel. For background, we will be reading excerpts of works by W.E.B. DuBois and others to set the context.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
ML_A-a [言語データの分析]
言語を対象とする領域では、収集した言語データを言語学的な方法論にもとづいて的確に分析し、文法的な構造や特徴を理論的に説明できる。
ML_B2-a [総合把握力]
ML_B2-d [社会との関わり]
ML_B2-b [理論的思考力]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks :
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
ML_A-a
[言語データの分析]
ML_B2-a
[総合把握力]
ML_B2-d
[社会との関わり]
ML_B2-b
[理論的思考力]
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) :

: