IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
Topics in Japanese Art and Architectural History II
Topics in Japanese Art and Architectural History II
Sub Title  Readings in Japanese Art and Architecture
Professor Cynthea BOGEL
Numbering Code:
Course Code:
2016 SpringTerm
weekly Mon3
Hakozaki G30 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/10/25 (22:48)
Course Overview This class is an intensive course that will challenge the students’ ability to synthesize and interpret selected readings. It will also allow individuals to further their thesis research (second-year students) or to begin to explore potential topics for research (first-year students). Kenkyūsei will also participate with reduced number of presentations. This class requires four hours of preparation for each class hour each week. Readings will be chosen that engage all participants in the class on a methodological level.
Keywords : art history, methodology, painting, sculpture, Buddhist art, visual culture
Prerequisites : 履修条件:IMAP students only 必要なスキル:Basic art history training
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
MP_A-a [先行研究の理解]
哲学を対象とする領域では、古典的な文献著作を厳密に読解するとともに、重要な先行研究に基づいてその内容を批判的に検討し考察できる。
MP_A-b [芸術作品の理解]
MP_B2-c [問題解決能力]
DP_B1-b [理論的な分析]
DP_B2-b [コミュニケーション能力]
skills in analyzing the content of complex readings
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : PDFs will be provided and/ or books in the IMAP library will be used
Reference Books :
Course Handouts : none

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Discussion of readings and presentations
2 Discussion of readings and presentations
3 Discussion of readings and presentations
4 Lecture on material culture theory
5 Discussion of readings and presentations
6 Discussion of readings and presentations
7 Lecture on Bahktin; Alpers
8 Discussion of readings and presentations
9 Discussion of readings and presentations
10 Discussion of readings and presentations
11 Lecture on pre-modern document research
12 Discussion of readings and presentations
13 Presentations of research paper
14 Presentations of research paper
15 Discussion of readings

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
MP_A-a
[先行研究の理解]
MP_A-b
[芸術作品の理解]
MP_B2-c
[問題解決能力]
DP_B1-b
[理論的な分析]
DP_B2-b
[コミュニケーション能力]

skills in analyzing the content of complex readings
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Tuesday 2-4

Suggestion for success (Specific) :

: