IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
Topics in Buddhist Visual Culture I
Topics in Buddhist Visual Culture I
Sub Title  Intensive Reading Course on Selected Topics in Buddhist and Japanese Art History
Professor Cynthea BOGEL
Numbering Code:
Course Code:
2016 SpringTerm
intensive
Hakozaki G30 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/10/25 (23:26)
Course Overview Students will prepare reports every day on selected readings in the field. Meetings begin April 3.
For advisees only with prior permission.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
MP_A-c [研究史と方法論の体系的理解]
哲学、倫理学、インド哲学史、中国哲学史、芸術学、 これらのうち一つについて、当該分野における研究史と方法論を体系的に説明できる。
MP_A-b [芸術作品の理解]
MP_B2-c [問題解決能力]
Planning for Master's Thesis Topic
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks :
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 research skills
2 thesis progress report/ presentation
3 thesis progress report/ presentation
4 research skills
5 thesis progress report/ presentation
6 thesis progress report/ presentation
7 research skills
8 research skills
9 thesis progress report/ presentation
10 roundtable
11 thesis progress report/ presentation
12 thesis progress report/ presentation
13 research skills
14 thesis progress report/ presentation
15 Group discussion/ recap

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
MP_A-c
[研究史と方法論の体系的理解]
MP_A-b
[芸術作品の理解]
MP_B2-c
[問題解決能力]

Planning for Master's Thesis Topic
Grading Percentage, Disqualification etc.
Report 34
In-class contribution 33
Attendance 33

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) : Regular progress on thesis writing

: