IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
Topics in Japanese Humanities IV
Topics in Japanese Humanities IV
Sub Title  Trade, Diplomacy, and Exchange in Premodern East Asia
Associate Professor Ellen VAN GOETHEM
Numbering Code:
Course Code:
2016 SpringTerm
intensive
Hakozaki G30 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/10/17 (19:38)
Course Overview This seminar will provide an overview of crucial themes in the history of trade, diplomacy, and exchange in East Asia. The course will trace continuities as well as changes in political, institutional, economic, religious, cultural and social processes centering on the oceans and seas of East Asia, with more in-depth coverage of the period form the sixth until the fourteenth century.
At the same time, this course will be used to familiarize students with a variety of approaches to the past used by historians. We will examine how historians conceive of their object of study, how they use primary sources as a basis for their accounts, how they structure the narrative and analytic discussion of their topic, and what the advantages and drawbacks of their various approaches are.
The readings consist of works that made significant contributions to their respective subfields and have been selected to give as wide a coverage in both field and methodology as possible in one semester's worth of reading.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks :
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) :

: