IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
専攻必修科目
Intended Year:
Intended School:
Master Thesis Guidance
Master Thesis Guidance
Sub Title  Master Thesis Guidance for Second-Year IMAP students
Professor
Associate Professor
Cynthea BOGEL
Ellen VAN GOETHEM
Numbering Code:
Course Code:
2016 FallTerm
weekly Wed2
Hakozaki G30 Classroom
E科目 (English, English)
: 2016/10/26 (06:38)
Course Overview A master’s thesis is required of all students. During the yearlong Master’s Thesis Guidance seminar students will encounter advanced methodologies, use additional source materials, and further develop scholarly writing skills. Participants will make regular presentations in order to develop a mutually supportive and productive scholarly cohort through peer review and critique.
Keywords : thesis preparation
Prerequisites : A student may not enroll in this course unless her or his Thesis Proposal has been approved by the Supervisory Committee (for the Thesis Proposal approval process, see Thesis Guidelines 2015). In addition, a student may not submit a proposal for the thesis unless she or he is in good standing and has completed all course work undertaken during previous terms by the start of the term in which she or he plans to enroll in the Master’s Thesis Guidance.
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
DP_B1-b [理論的な分析]
哲学的著作あるいは芸術作品 について実証的に考察し、かつ理論的な分析を加えることができる。
MP_A-c [研究史と方法論の説明]
MP_B2-c [問題解決能力]
MP_A-a [先行研究の理解]
DP_A-b [芸術作品の理解]
MP_B1-b [書誌の作成]
scholarly writing skills
deepen methodology skills
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : None
Reference Books : Methodology and Writing Skills books in IMAP library
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Research skills
2 First proposal interview
3 Thesis progress presentations
4 Thesis progress presentations
5 Thesis progress presentations
6 Group research skills meeting
7 Thesis progress presentations
8 Thesis progress presentations
9 Thesis progress presentations
10 Individual meetings
11 Thesis progress presentations
12 Thesis progress presentations
13 Thesis progress presentations
14 Individual meetings
15 Thesis progress presentations

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
DP_B1-b
[理論的な分析]
MP_A-c
[研究史と方法論の説明]
MP_B2-c
[問題解決能力]
MP_A-a
[先行研究の理解]
DP_A-b
[芸術作品の理解]
MP_B1-b
[書誌の作成]

scholarly writing skills

deepen methodology skills
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Tuesday 2-4pm

Suggestion for success (Specific) : Regular progress on thesis writing

: