Graduate School of Humanities Department of Languages and Literature Western Literature Field
English Linguistics & Literature Speciality
(Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
アメリカ文化研究 I
American Culture (Seminar I)
Sub Title  Melville's Confidence Man
外国人教師 Ted CLONTZ
Numbering Code:
Course Code:
2018 SpringTerm
weekly Fri2
Ito 304 Classroom
E科目 (English, English)
: 2018/3/19 (14:48)
Course Overview We will be reading Herman Melville’s last novel, The Confidence Man: His Masquerade. Long ignored or considered unfinished, it began to find its audience in the 1950s and 60s. It has come to be regarded by some as Melville’s greatest work. It is also one that has caused the greatest critical disagreement over how to interpret it. For instance, is there one confidence man or many? Also whether it is nihilistic or hopeful in its story. It can be seen as a satire on the US, has many references to Shakespeare, puns.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
ML_A-a [言語データの分析]
言語を対象とする領域では、収集した言語データを言語学的な方法論にもとづいて的確に分析し、文法的な構造や特徴を理論的に説明できる。
ML_B1-a [資料体の構築]
ML_A-b [先行研究の読解]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : The Confidence Man: His Masquerade, by Herman Melville, Penguin Classics edition.
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
ML_A-a
[言語データの分析]
ML_B1-a
[資料体の構築]
ML_A-b
[先行研究の読解]
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) :

: