School of Letters Department of Humanities Literature Course
English Linguistics & Literature Major
Major (Credit 2)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
英作文 II
English Composition II
Sub Title 
外国人教師 准教授 Iain TWIDDY
Numbering Code: LET-HUM3592E
Course Code:
2024 FallTerm
weekly Mon5
Ito B103(30) Classroom
E科目 (English, English)
: 2024/3/14 (15:36)
Course Overview This course aims to develop students’ English writing skills, and to increase their confidence in writing in a variety of styles. Students will learn about paragraph writing, editing, and essay writing, as well as how to present material in different forms for different purposes. Students will be expected to produce written work each week, both in class and as additional activities, as well as to actively contribute to group discussions. The class is particularly focuses on how to make persuasive arguments.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
U_C-1-4 [外国語運用能力]
外国語の運用能力を高め、自らの考えを表現できる。また、自らが所属する専門分野が扱わない外国語を学び、言語の多様なあり方を説明できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Curtis Kelly and Arlen Gargagliano, Writing from Within 2 (Cambridge University Press)
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Introduction to the course
2 Unit 1 (descriptive writing)
3 Unit 2 (advisory writing)
4 Unit 3 (reflective writing)
5 Unit 4 (process writing)
6 Unit 5 (past events writing)
7 Unit 6 (future events writing)
8 Assessment 1
9 Unit 7 (research writing)
10 Unit 8 (interview writing)
11 Unit 9 (argumentative writing)
12 Unit 10 (explicatory writing)
13 Assessment 2 assessment
14 Assessment 3 preparation
15 Assessment 3

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
U_C-1-4
[外国語運用能力]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Final Exam
Presentation
In-class contribution

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method : Assignments (70%), participation (30%).
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) : Active participation is required for this class.

: