School of Letters Department of Humanities

(Credit 1)
選択科目
Intended Year:
Intended School:
英語 VI
English VI
Sub Title 
外国人教師 准教授 Iain TWIDDY
Numbering Code: LET-HUM4032E
Course Code:
2024 FallTerm
weekly Mon2
Ito B105 Classroom
E科目 (English, English)
: 2024/3/14 (16:14)
Course Overview Critical Thinking

This course aims to develop one of the most important skills in English-language culture: the ability to think critically about issues affecting our lives. Each week, we shall discuss topics and develop the ability to formulate and defend an argument. This course will seek to improve your analytical and speaking skills, and your ability to support opinions with evidence in discussions and presentations. This is a class in which participants must speak a lot.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
U_B-1 [人文学の広範な知識と理解]
人文学全般の多様な専門分野の基礎知識を身につけ、人文学固有の思考や方法を説明できる。
U_B-2 [専門分野の知識と理解]
U_B-3c [文学コース固有の課題]
U_C-1-1 [文献分析力]
U_C-1-3 [表現力]
U_C-1-4 [外国語運用能力]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Materials will be provided by the teacher, and students will also bring materials to class.
Reference Books :
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 Course introduction
2 Critical thinking discussion
3 Critical thinking discussion
4 Critical thinking discussion
5 Critical thinking discussion
6 Critical thinking discussion
7 Assessment 1 (individual presentation)
8 Critical thinking discussion
9 Critical thinking discussion
10 Critical thinking discussion
11 Assessment 2 (individual presentation)
12 Critical thinking discussion
13 Critical thinking discussion
14 Assessment 3 (group activity)
15 Assessment 4 (written exam)

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
U_B-1
[人文学の広範な知識と理解]
U_B-2
[専門分野の知識と理解]
U_B-3c
[文学コース固有の課題]
U_C-1-1
[文献分析力]
U_C-1-3
[表現力]
U_C-1-4
[外国語運用能力]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Presentation
In-class contribution
Final Exam

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method : Assignments (80%), participation (20%).
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) : Active participation is required for this class.

: