Graduate School of Humanities Department of Languages and Literature Western Literature Field
English Linguistics & Literature Speciality
(Credit 2)
選択科目
Intended Year: This course is intended for graduate students, but motivated undergraduates should talk to the instructor before or after the first meeting and it may be possible for them to attend the course.
Intended School: This course is intended for students in English Linguistics, but motivated students from any department are welcome.
英語学特殊研究 III
English Linguistics Special Studies (Seminar III)
Sub Title  Cognitive Sociolinguistics I
外国人教師 Carey BENOM
Numbering Code:
Course Code:
2017 SpringTerm
weekly Mon2
Hakozaki 206 Classroom
E科目 (English, English)
: 2017/3/21 (01:09)
Course Overview The first half of this course will explore the emergence of cognitive sociolinguistics as a discipline, including historical and theoretical accounts of both cognitive linguistics and sociolinguistics before and after each began to embrace the insights or methods of the other. In the second half of the course, we will begin to focus on the application of cognitive sociolinguistics to various types of data (and we will maintain this focus in Cognitive Sociolinguistics II, to be taught in the Fall semester).
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 : 教職(英語)
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
ML_A-a [言語データの分析]
言語を対象とする領域では、収集した言語データを言語学的な方法論にもとづいて的確に分析し、文法的な構造や特徴を理論的に説明できる。
DL_A-a [言語データの分析]
ML_A-b [先行研究の読解]
DL_A-c [研究史と方法論の体系的理解]
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Pütz, Robinson, and Reif, eds. 2014. Cognitive Sociolinguistics: Social and cultural variation in cognition and language use. Amsterdam/Philadelphia; John Benjamins. ISBN 978 90 272 7027 6
Reference Books : Kristiansen and Dirven, eds. 2008. Cognitive Sociolinguistics. Language Variation, Cultural Models, and Social Systems. Berlin, New York: Mouton de Gruyter.
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
ML_A-a
[言語データの分析]
DL_A-a
[言語データの分析]
ML_A-b
[先行研究の読解]
DL_A-c
[研究史と方法論の体系的理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Report 50%
Final Exam 50%

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : Whenever I am in my office, students may visit for discussion. Additionally, I am happy to schedule appointments via email.

Suggestion for success (Specific) : Read the assigned material before meeting. Come with questions. Don't be shy to say when you don't understand something.

: