IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
選択科目
Intended Year: PhD students IDOC program
Intended School:
Upper-level Graduate Seminar: Visual Culture and Art History I
Upper-level Graduate Seminar: Visual Culture and Art History I
Sub Title  Graduate course PhD students
Professor Cynthea BOGEL
Numbering Code:
Course Code:
2017 FallTerm
weekly Tue5
Hakozaki G30 Classroom
E科目 (English, 日本語)
: 2017/9/11 (01:01)
Course Overview Through a study of the history, statues, paintings, buildings, religious practices, and founding priests of Tōdaiji temple, course participants will acquire and develop practical specialist knowledge and skills needed for further research in premodern Japanese art and cultural history. We will consider where and why religious icons were created, the function of temple halls, and layouts. Tōdaiji’s artistry gives witness to cosmopolitan Tang exchange, as our study of the Shōsōin and “Silk Road” visual culture in Nara will highlight. The Daibutsu manifests Buddhist doctrine concerned with a universal Buddha that mutually influenced the rule of the court while other icons speak to the rich diversity of beliefs and persons behind their creation.
Keywords :
Prerequisites :
Required Ability :
Notes
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
MP_A-a [先行研究の理解]
哲学を対象とする領域では、古典的な文献著作を厳密に読解するとともに、重要な先行研究に基づいてその内容を批判的に検討し考察できる。
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Per syllabus
Reference Books :
Course Handouts : Weekly

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 See syllabus
2 See syllabus
3 See syllabus
4 See syllabus
5 See syllabus
6 See syllabus
7 See syllabus
8 See syllabus
9 See syllabus
10 See syllabus
11 See syllabus
12 See syllabus
13 See syllabus
14 See syllabus
15 See syllabus

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
MP_A-a
[先行研究の理解]
Grading Percentage, Disqualification etc.

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) :

Suggestion for success (Specific) :

: