IMAP Department of Philosophy

(Credit 2)
必修
Intended Year: Usually first year, MA course
Intended School: IMAP
Japanese Humanities Research in Situ
Japanese Humanities Research in Situ
Sub Title  Shikoku Temples, Paths, History, and Ghosts
Associate Professor Caleb Carter
Ellen Van Goethem
Numbering Code:
Course Code:
2024 SpringTerm
intensive
Ito 後日掲示 Classroom
E科目 (English, 日本語)
: 2024/3/6 (15:04)
Course Overview This two-year course is required for all IMAP students. It combines research and fieldwork through regular excursions and one extended trip taken in the first year of the program. Destinations include surrounding Kyushu, Kyoto and Nara, and/or nearby Korea and encompass historical and cultural sites, including burial mounds, castle ruins, pottery kiln towns, early settlements, maritime trade centers, temples, shrines, art exhibitions, and theater performances.
Keywords : fieldwork, excursion, engagement with material culture
Prerequisites : None
Required Ability : English reading, writing, communication fluency
Notes This extended trip this year is tentatively planned for Shikoku in late June.
Remote/On-site Information regarding Moodle
対面授業
リアルタイム-オンライン授業
ハイブリッド授業(対面+オンライン)
オンデマンド型授業
課題提出型授業

教職 :
資格 :
Course Objectives
かなり優れている 優れている 及第である 一層の努力が必要
G_B-1-2b [修士:実証的な歴史像、歴史・地理認識の提示]
収集した史資料・データを文献史学・考古学・地理学的な方法論にもとづいて的確に分析し、実証的な歴史像および歴史・地域認識を提示することができる。
EXCELLENT LEVEL: Student achievement in this area, as measured through his/her level of class preparation and participation, completion of assignments, and performance on the quizzes is evaluated as "outstanding." GOOD LEVEL: Student achievement in this area, as measured through his/her level of class preparation and participation, completion of assignments, and performance on the quizzes is evaluated as "good." PASS LEVEL: Student achievement in this area, as measured through his/her level of class preparation and participation, completion of assignments, and performance on the quizzes is evaluated as "average and satisfactory." DEFICIENT: Student achievement in this area, as measured through his/her level of class preparation and participation, completion of assignments, and performance on the quizzes falls below satisfactory; more effort and application are required to pass.
九州大学文学部ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府人文基礎専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学人文科学府歴史空間論専攻ディプロマ・ポリシー   九州大学人文科学府言語・文学専攻ディプロマ・ポリシー
九州大学文学部哲学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部歴史学コース・カリキュラムマップ
九州大学文学部文学コース・カリキュラムマップ   九州大学文学部人間科学コース・カリキュラムマップ
Course Plan
授業形態(項目) 授業形態(内容)
講義
外国語演習
原典資料演習
実習/フィールド調査
Problem-Based Learning (問題発見・解決型学習)
学生のプレゼンテーション
Moodle の使用
学外実習
野外実習

Textbooks : Readings will be disseminated through OneDrive before the trip.
Reference Books : n/a
Course Handouts :

Course Plan ()
Tentative Weekly Schedules Lecture Exercise, Field trip etc. Comments, suggestions for the course preparation, review, etc.
1 A detailed schedule for the extended trip will be disseminated to participating students in advance of the trip.

Evaluation
Standpoint→
Evaluation Method
G_B-1-2b
[修士:実証的な歴史像、歴史・地理認識の提示]
Grading Percentage, Disqualification etc.
Report
Presentation
Attendance

GPA Evaluation
A B C D F
授業を通じて、総じて「かなり優れている」に相当する活動を行った。 授業を通じて、概ね「優れている」を超える活動を行った。 授業を通じて、「及第する」に相当する活動を行った。 授業を通じて、総じて「及第する」には達しないものの、それに近い活動を行った。 授業を通じて、「一層の努力が必要」の活動にとどまった。

Additional Information regarding Evaluation Method :
Study Consultation (Office Hours) Study Consultation (Office Hours) : By appointment

Suggestion for success (Specific) :

: